ایده هایی برای اینکه چطور از توییتر برای بازار یابی و روابط عمومی استفاده کنیم:
دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۳۲ ق.ظ
- مدیرعامل خود را به استفاده از شبکه های اجتمایی ترغیب کنید:
- این شبکه ها محل بسیار خوبی برای ارتباط
با بازار هستند و شما می توانید از این راه ارتباط خود را با خریداران
احتمالی، مشتریان، وبلاگ نویس ها و سایر کسانی که بر بازار تاثیر دارند
بیشتر کنید. استفاده از شبکه های اجتمایی برای مدیران سطح بالا سخت به نظر
می رسد. بخصوص اگر شما در دسته شرکت های بزرگ و بین المللی قرار دارید.
مدیران چنین شرکت هایی زمان اندکی برای نوشتن وبلاگ و یا پاسخ دادن به خیل
عظیمی ازپیام ها و یا درخواستهای دوستی دارند که از طریق فیسبوک دریافت می
کنند. تعداد بسیار زیادی از وبلاگ های چنین مدیرانی را دیده ام که به دلیل
وقت اندک هرگز نتوانسته اند بیش از یک یا دو پست داشته باشند. در عوض توییتر
با محدودیت ۱۴۰ کاراکتری خود مخصوص افکار و نظرات کوتاه می باشد. اگر مدیر
شما وقت برای ارسال پیامک دارد از هر جایی از جهان می تواند از توییتر به
عنوان ابزاری برای بازاریابی و روابط عمومی استفاده کند. توییتر در واقع
برای آن دسته از صاحبان تجارت که همواره درسفر هستند و دارای نظرات جالبی در
مورد بازار می باشند بسیار قابل استفاده و مفید می باشد.
- همواره با وبلاگ نویسان و رسانه های اجتماعی در تماس باشید:
- دنبال کردن نوشته های دیگران در توییتر بسیار ساده است و زمانی که بفهمید چند درصد از کسانی که شما مطالبشان را دنبال می کنید، به مطالب شما علاقه مند هستند تعجب خواهید کرد. مایک ولپ در این باره می گوید:
در واقع بسیاری از کسانی که من آنها را در زمینه بازاریابی و روابط عمومی سرشناس می دانم مطالب من را در توییتر دنبال می کنند. به عقیده من در مقایسه با تماس تلفنی و یا ایمیلی، توییتر راه ساده تری برای ارتباط با افراد تاثیر گزار در رسانه ها می باشد.
- بر شرکت و یا برند خود در توییتر نظارت داشته باشید:
- مایک ولپ در این باره می گوید: چندی پیش متوجه شدیم که شخصی به نام گای کاوازاکی (Guy Kawasaki) وبسایت Grader را در توییتر ذکر کرده است. زمانی که به او اطلاعات بیشتری در مورد این وبسا یت دادیم و از او پرسیدیم که آیا در مورد این سایت در وبلاگ خود مطلبی خواهد نوشت یا نه؟ نتیجه مقاله ای شده که ترافیک خوبی را راهی وبسایت Grader کرد.
(در پست های بعدی خواهید دید که چگونه به آسانی می توان افرادی را که در توییتر در مورد شرکت شما حرف می زنند مونیتور کرد.)
- فروش های ویژه خود را اعلام کنید:
- اگر کار شما به گونه است که دارای فروش های ویژه در زمانهای خاصی هستید، می توانید از توییتر برای اعلام این فروش ها به تعداد زیادی از افراد استفاده کنید. اگر شما اطلاعاتی در مورد شرکت هواپیمایی Southwest دارید، میدانید که آنها در حال تبلیغ نرم افزاری به نام Ding هستند که افراد می توانند آن را دانلود کرده و هر زمان که این هواپیمایی دارای پروازهای ویژه است از آن با خبر شوند. توییتر نیز می تواند به عنوان چیزی شبیه به آن نرم افزار اما مجانی برای شما کاربرد داشته باشد. شرکت های Dell و Woot از این شیوه بازاریابی بهره فراوان برده اند.
- بروز رسانی های زنده در زمان برپایی کنفرانس ها و یا اتفاقات خاص:
- اگر در نمایشگاه خاصی شرکت دارید و یا درشرکت خود اتفاق بخصوصی در حال وقوع است از توییتر می توانید برای اعلام آخرین اخبار آن استفاده کنید.
- مقالات وبلاگ، وبینارها و اخبار جالب خود را انتشار دهید:
- پست یک لینک در توییتر بسیار کار ساده ای است و من از معمولا از آن برای ارسال لینک هایی به وبلاگ خود و یا سایر موارد مربوط به تجارت الکترونیک استفاده می کنم. یک ایده جالب، ارسال لینک به مقاله هایی در سایر وبسایت ها است که در ارتباط با تجارت شما می باشد. اگر شما موضوعی دارید که فکر می کنید ممکن است برای خواننده گان شما جذاب باشد (مثلا یک وبینار) می توانید لینک به آن را در صفحه توییتر خود قرار دهید
۹۳/۰۲/۲۲